Geosolutions

مشاوره در حوزه های زمین شناسی، معدن، سرمایه گذاری
جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

کاهش استفاده از مس در خودروهای برقی (EVs)

شدت استفاده از مس در خودروهای برقی باتری‌دار (BEVs) در دهه گذشته به طور مداوم کاهش یافته است، که این امر ناشی از پیشرفت‌های فناوری متعدد و همچنین افزایش استفاده از مواد جایگزین مانند آلومینیوم است.

در این تصویر، ما تکامل تقاضای مس در زیرمجموعه‌های مختلف خودروهای برقی باتری‌دار (BEVs) را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کنیم، به همراه تقاضای کل جهانی مس ناشی از خودروهای برقی برای همین دوره. این داده‌ها به طور انحصاری از Benchmark Mineral Intelligence استخراج شده است.

میزان استفاده از مس در هر خودرو

بر اساس گزارش Benchmark Mineral Intelligence، انتظار می‌رود که شدت مس به ازای هر خودرو تقریباً ۳۸ کیلوگرم کاهش یابد، از ۹۹ کیلوگرم در سال ۲۰۱۵ به ۶۲ کیلوگرم تا سال ۲۰۳۰.

یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش استفاده از مس می‌شود، صرفه‌جویی است، جاییکه مهندسان و تولیدکنندگان به طور مداوم کارایی و عملکرد اجزای مختلف را بهبود می‌بخشند که منجر به کاهش مصرف مس می‌شود. یک مثال کلیدی از این موضوع در تولید باتری است، جاییکه ضخامت ورق مس مورد استفاده در آندهای باتری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۵، Benchmark تخمین زد که استفاده از ورق مس کمی بیش از ۴۱ کیلوگرم به ازای هر خودرو (با ضخامت متوسط ۱۰ میکرون) بوده است، اما پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۶ کیلوگرم کاهش یابد، زیرا تولیدکنندگان به استفاده از ورقهای نازکتر ادامه می‌دهند.

مقدار مس استفاده شده در سیم‌کشی از ۳۰ کیلوگرم به ازای هر خودرو در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ کیلوگرم پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۳۰ کاهش یافته است.

 

اخیرا، سیستمهای الکترونیک قدرت فشرده‌تر و مدیریت حرارتی بهبود یافته در موتورها و کابل‌های شارژ نیز به کاهش مصرف مس کمک کرده است.

جایگزینی نیز نقش داشته است، به طوریکه جایگزینهایی مانند آلومینیوم به طور فزاینده‌ای در قطعاتی مانند شینه‌ها، سیم‌کشی‌ها و کاربردهای کابل شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزن سبک‌تر و هزینه کمتر آلومینیوم، آن را به یک جایگزین عملی برای مس در کاربردهای خاص تبدیل کرده است، اگرچه فضای اضافی مورد نیاز برای دستیابی به همان سطح رسانایی می‌تواند استفاده از آن را در مواردی محدود کند.

Benchmark تخمین می‌زند که استفاده از مس در سیم‌کشی‌های خودرو بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰30، ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مسیر پیش رو

با وجود کاهش در مصرف مس در هر خودرو، چشم‌انداز تقاضای مس از بخش خودروهای برقی به دلیل رشد این بخش همچنان قوی باقی مانده است.

تحلیل‌های Benchmark نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، تقاضای مس تنها به دلیل خودروهای برقی از ۲.۵ میلیون تن فراتر خواهد رفت و نقش حیاتی مس در گذار به آینده‌ای کم‌کربن را تضمین می‌کند.

 



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

Geosolutions

مشاوره در حوزه های زمین شناسی، معدن، سرمایه گذاری

Geosolutions

مشاوره و اجرای مطالعات در زمینه های متنوع علوم زمین(مخاطرات زمین شناسی، اکتشاف معدن، آبهای زیرزمینی و ...)، انجام مطالعات مربوطه، خدمات ژئوفیزیک مهندسی و اکتشافی، مطالعات سنجش از دور، مشاوره سرمایه گذاری تخصصی و ..
تماس از طریق تلگرام با آی دی: geosolutionsir@
تماس از طریق ایمیل به نشانی: geosolutionsir@gmail.com
09100625034

طبقه بندی موضوعی
Cryptocurrency Prices by Coinlib

کاهش استفاده از مس در خودروهای برقی (EVs)

جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

شدت استفاده از مس در خودروهای برقی باتری‌دار (BEVs) در دهه گذشته به طور مداوم کاهش یافته است، که این امر ناشی از پیشرفت‌های فناوری متعدد و همچنین افزایش استفاده از مواد جایگزین مانند آلومینیوم است.

در این تصویر، ما تکامل تقاضای مس در زیرمجموعه‌های مختلف خودروهای برقی باتری‌دار (BEVs) را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کنیم، به همراه تقاضای کل جهانی مس ناشی از خودروهای برقی برای همین دوره. این داده‌ها به طور انحصاری از Benchmark Mineral Intelligence استخراج شده است.

میزان استفاده از مس در هر خودرو

بر اساس گزارش Benchmark Mineral Intelligence، انتظار می‌رود که شدت مس به ازای هر خودرو تقریباً ۳۸ کیلوگرم کاهش یابد، از ۹۹ کیلوگرم در سال ۲۰۱۵ به ۶۲ کیلوگرم تا سال ۲۰۳۰.

یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش استفاده از مس می‌شود، صرفه‌جویی است، جاییکه مهندسان و تولیدکنندگان به طور مداوم کارایی و عملکرد اجزای مختلف را بهبود می‌بخشند که منجر به کاهش مصرف مس می‌شود. یک مثال کلیدی از این موضوع در تولید باتری است، جاییکه ضخامت ورق مس مورد استفاده در آندهای باتری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۵، Benchmark تخمین زد که استفاده از ورق مس کمی بیش از ۴۱ کیلوگرم به ازای هر خودرو (با ضخامت متوسط ۱۰ میکرون) بوده است، اما پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۶ کیلوگرم کاهش یابد، زیرا تولیدکنندگان به استفاده از ورقهای نازکتر ادامه می‌دهند.

مقدار مس استفاده شده در سیم‌کشی از ۳۰ کیلوگرم به ازای هر خودرو در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ کیلوگرم پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۳۰ کاهش یافته است.

 

اخیرا، سیستمهای الکترونیک قدرت فشرده‌تر و مدیریت حرارتی بهبود یافته در موتورها و کابل‌های شارژ نیز به کاهش مصرف مس کمک کرده است.

جایگزینی نیز نقش داشته است، به طوریکه جایگزینهایی مانند آلومینیوم به طور فزاینده‌ای در قطعاتی مانند شینه‌ها، سیم‌کشی‌ها و کاربردهای کابل شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزن سبک‌تر و هزینه کمتر آلومینیوم، آن را به یک جایگزین عملی برای مس در کاربردهای خاص تبدیل کرده است، اگرچه فضای اضافی مورد نیاز برای دستیابی به همان سطح رسانایی می‌تواند استفاده از آن را در مواردی محدود کند.

Benchmark تخمین می‌زند که استفاده از مس در سیم‌کشی‌های خودرو بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰30، ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مسیر پیش رو

با وجود کاهش در مصرف مس در هر خودرو، چشم‌انداز تقاضای مس از بخش خودروهای برقی به دلیل رشد این بخش همچنان قوی باقی مانده است.

تحلیل‌های Benchmark نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، تقاضای مس تنها به دلیل خودروهای برقی از ۲.۵ میلیون تن فراتر خواهد رفت و نقش حیاتی مس در گذار به آینده‌ای کم‌کربن را تضمین می‌کند.